dijous, 10 de juny del 2010

Monuments d'Europa

NOM DE L’ACTIVITAT:

Monuments d’Europa

NIVELL:

Cicle superior

TIPUS:
Cultural-artístic

CONTINGUTS:

Estudi dels monument emblemàtics dels diferents països per poder fer una selecció.


OBJECTIUS:

Cercar informació amb recursos TIC
Determinar un criteri de selecció
Descriure el monuments escollits atenent als criteris seleccionats


DESCRIPCIÓ:
Descripció de cinc monuments europeus


FONT:
Anna Ribera


EXPLICACIÓ DE L’ACTIVITAT:
- El mestre visualitzarà als alumnes alguns monuments significatius de cada país.
- Tot seguit, es repartiran aquests monuments entre els alumnes de la classe (en parelles) i, a partir del nom, hauran de descobrir la següent informació:
  • País i ciutat de procedència
  • Situació geogràfica del país i la ciutat.
  • Significat del monument.










Estàtua de Colom, Barcelona

Els fons estrucutrals a Catalunya.

NOM DE L’ACTIVITAT:
Els fons estrucutrals a Catalunya. Recursos que inverteix la Unió europea a la teva població.

NIVELL:
Cicle superior

TIPUS:
Social

CONTINGUTS:
Inversions fetes a Catalunya per part de la Unió europea a través dels fons estructurals.


OBJECTIUS:
Conèixer en què consisteixen els fons estructurals.
Identificar i valorar els afectes que han tingut i per a què s’han utilitzat.


DESCRIPCIÓ:
Treball d’investigació. Fer una valoració crítica sobre alguna reforma feta gràcies a un fons estructural de l’entorn proper.


FONT:
Anna Ribera


EXPLICACIÓ DE L’ACTIVITAT:
- Després d’una breu explicació dels fons estructurals, es buscarà informació sobre l’efecte d’aquests a les nostres comarques.
- Una petita sortida a l’entorn ens servirà per visitar alguna reforma feta gràcies als fons estructurals i fer-ne fotografies.
- Els alumnes, en el plaç d’una setmana poden elaborar més fotografies.
- La setmana següent es posaran en comú, i en parelles s’elaborarà una presentació tipus Power Point que inclogui la fotografia recollida i informació sobre la procedència i la finalitat de la reforma.
- Tot seguit, caldrà elaborar també una valoració crítica on es mostri si l’alumne creu que la reforma que s’efectua gràcies al fons estructural és necessària i /o oportuna o no.

dissabte, 22 de maig del 2010

Les pràctiques d'aula

Aquí teniu un resum de les pràctiques que hem fet al llarg de l'assignatura!

dimarts, 11 de maig del 2010

Comentari al bloc de Jaume Masdeu

Aquí teniu el meu comentari al bloc de Jaume Masdeu, corresponsal de TV3 a Brusel·les, en un article sobre les mesures econòmiques que va prendre la Unió Europea el passat 9 de maig.

diumenge, 9 de maig del 2010

9 DE MAIG. EL DIA D'EUROPA

El 9 de maig de 1950, Robert Schuman va presentar la seva proposta per la creació d’una Europa organitzada, requisit indispensable pel manteniment de les relacions de pau.

Aquesta proposta es coneix com la “Declaració Schumann”, que es considera l’antecedent del que actualment és la Unió Europea.

El 9 de maig s’ha convertit en un símbol europeu (Dia d’Europa) que juntament amb la bandera, l’himne, el lema i la moneda, identifiquen la entitat política de la UE. En el dia d’avui se celebren activitats que apropen Europa als ciutadans.

divendres, 7 de maig del 2010

El programa Comenius

Dins dels programes Educatius Europeus hi trobem el Programa Comenius, que va dirigit a atendre les necessitats d'ensenyament i aprenentatge de tots els participants des d'Educació Infantil o Educació Secundària, així com a les institucions o organitzacions que impartixen aquesta formació.

Els seus objectius principals són:

  • Millorar la qualitat i incrementar la mobilitat d'alumnes i personal educatiu.
  • Promoure associacions escolars de qualitat.
  • Potenciar l'aprenentatge de llengües estrangeres entre l'alumnat i personal educatiu.
  • Recolzar l'ús innovador de les TIC.
  • Incrementar la qualitat i la dimensió europea de la formació del professorat.
  • Recolzar les millores en els enfocaments pedagògics i en la gestió escolar.
  • Facilitar la difusió i valoració dels resultats i productes de projectes i mobilitats.

Qui pot acollir-se al Programa Comenius?

  • Personal educatiu de centres docents no universitaris: professorat, membres d'equips directius, inspectors, assessors, orientadors, personal no docent que treballa amb alumnes en risc d'exclusió, amb necessitats educatives especials, en programes d'educació intercultural, etc.
  • Futurs professors.
  • Centres docents que impartisquen ensenyances de Règim General i de Règim Especial – excepte Escoles Oficials d'Idiomes.
  • Alumnat de centres educatius, excepte els universitaris o que cursen Cicles Formatius de Grau Superior.

Per tenir més informació sobre aquest programa, o sobre d'altres programes europeus, podeu consultar el web de l'OAPEE (Organisme autònom programes educatius europeus).

dissabte, 17 d’abril del 2010

Notícies

Notícia publicada el dia 17/04/2010 al diari el Periódico:

17/4/2010 LAS CENIZAS LLEGAN AL SURESTE DEL CONTINENTE
Afectada la navegación de más de 20 países de Europa

EL PERIÓDICOBARCELONA

La nube de cenizas del volcán islandés Eyjafjälla ha llegado al sureste de Europa y obliga a más de 20 países a mantener hoy su espacio aéreo total o parcialmente cerrado. La situación ha empeorado en las últimas horas porque algunos aeropuertos y espacios aéreos que habían reabierto, como en Irlanda, han vuelto a cerrar o han ampliado el cierre hasta mañana, como en el Reino Unido y Dinamarca.Además, el desplazamiento hacia el sureste ha ampliado el número de aeródromos no operativos, complicando la situación en esa zona de Europa tras el cierre de los aeropuertos del norte de Italia.Los países afectados hasta ahora en el tercer día de incidentes son Francia, Alemania, Italia, Reino Unido, Suiza, Holanda, Bélgica Austria, Polonia, Eslovenia, Croacia, Rumanía, República Checa, Hungría, Irlanda, Serbia, Dinamarca, Noruega, Finlandia, Suecia, Letonia, Estonia, Lituania y Bielorrusia.